Khamis, 1 Julai 2010

Karpal Singh PAS

Pas menganggap kenyataan Pengerusi DAP, Karpal Singh mengenai konsep negara Islam acuan Pas adalah salah sebagai kata-kata orang yang jahil. Sebagai sahabat Pas, Karpal tidak sepatutnya membuat kenyataan seumpama itu dan perlu berfikir sebelum menyatakannya.

Tindakan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat mencabar Karpal agar membuktikan kesahihan kenyataannya itu.

Sebagai orang Islam kita perlu menerima pandangan yang bukan Islam dan itu hak dia untuk memberi pandangan.Jika yang memberikan kenyataan itu bukan Islam dan mungkin dia tidak tahu.

Bagaimanapun sesiapa yang dah berkawan dengan kita (orang Islam), sepatutnya menghormati kita kerana bila dah berkawan kita perlu berbaik-baik.Semalam, Nik Aziz mencabar Karpal supaya membuktikan konsep negara Islam acuan Pas yang telah dilaksanakan di Kelantan selama 20 tahun adalah salah.

Pas menganggap kenyataan Karpal yang menolak gagasan pembentukan konsep negara Islam Pas jika pakatan pembangkang dapat menguasai pentadbiran negara sebagai kenyataan peribadi, Pas tidak kesal dengan apa yang dikatakan oleh Karpal itu kerana ia keluar dari mulut orang bukan Islam.

Jika UMNO yang cakap kesal sebab ahli UMNO orang Islam. Karpal ini bukan Islam jadi kita boleh dakwahkan dia.

alahai pas sayang lagi kat karpal ni dah terang-terang tak sokong ISLAM...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan