Ahad, 27 Jun 2010

UMNO Di Percayai Oleh Ulama

Penyertaan golongan ulama yang menyertai UMNO baru-baru ini merupakan satu tamparan hebat buat parti Pas yang selama ini menganggap parti pembangkang itu sahaja yang menjadi pilihan golongan agama. Selama ini masyarakat hanya melihat golongan ulama selama ini memilih Pas sebagai landasan perjuangan mereka untuk meninggikan syiar Islam.

Ini sudah tentunya akan memberikan satu tamparan hebat buat Pas berikutan kemasukan para ulama-ulama ini. Sedangkan ramai yang melihat golongan seperti ini hanya akan menyertai Pas.Malah keadaan ini juga akan menyebabkan ramai di kalangan ahli-ahli Pas tertanya-tanya adakah perjuangan mereka telah tersasar.

Keyakin dengan penyertaan golongan ulama profesional itu, ia juga dilihat dapat memberi lebih pengisian terutamanya dalam aktiviti di bidang keagamaan dan memberikan ruang dan peluang kepada mereka untuk berjuang bersama-sama dalam memartabatkan bangsa Melayu dan agama Islam serta mengalu-alukan penyertaan mereka dalam UMNO dan yakin dengan kemasukan mereka dalam parti, ia akan memberi satu sentuhan dan pengisian keagamaan.

UMNO juga akan memberikan platform terbaik buat mereka untuk bersama-sama dalam berjuang di dalam parti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan