Selasa, 21 Julai 2009

Zaid Ibrahim Bagaikan Kacang Lupakan Kulit


SERindik MeraH 22 Julai - Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, mengingatkan Datuk Zaid Ibrahim supaya tidak bersikap lupa diri setelah mengecap kejayaan semasa berada dalam UMNO.

MT UMNO, tindakan Zaid mendakwa perjuangan UMNO masa kini bersifat perkauman adalah tidak tepat kerana parti itu merupakan komponen Barisan Nasional (BN) yang selama ini memperjuangkan nasib semua kaum.

''Tindakan Zaid membuat dakwaan (dalam blognya) itu dilihat seperti orang yang lupa diri selepas mendapat faedah dan kejayaan menerusi UMNO ketika berada dalam parti.

''Beliau (Zaid) perlu ingat bahawa kejayaan firma beliau juga berlandaskan dasar yang ditetapkan oleh kerajaan,"

Tindakan Zaid mempelawa Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan dakwaan terhadap perjuangan UMNO adalah berbentuk perkauman.

Tindakan Zaid itu dianggap seperti tidak memahami 'asam garam' politik seolah-olah masih mentah dalam berpolitik.

''Zaid masih baru ketika berada dalam UMNO, dia tidak pernah berasa susah dan menghadapi naik turun dalam politik sebaliknya terus menjadi menteri,"

Disini serINDIK MeRaH ingin menyarankan agar Zahid Ibrahim ( yang tidak diperlukan lagi dalam UMNO ) agar terjun dengan labunya dan tidak mengajak orang lain terjun sekali untuk berkubur dalam kelemasan.

BIARKAN BIARKAN biarkan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan