Khamis, 23 Julai 2009

PKR,DAP DAN PAS :Sakit Hati atau Rosak Hati


DI mana hati anda?

Perkataan 'heart' seringkali diterjemahkan sebagai 'hati' dalam konteks sosial dan perasaan sedangkan dari sudut biologi pula maknanya salah sama sekali. Maka, masih menjadi kebiasaan seseorang itu tidak mengetahui kedudukan, fungsi mahupun masalah kesihatan berkaitan hati, dan mungkin juga beberapa struktur dan organ badan yang lain.

l Sakit dan rosak

Di mana hati anda? Hati atau hepar (dalam bahasa Greek), merupakan organ dan kelenjar terbesar di dalam badan dan berada di sebelah bawah tulang rusuk kanan, bukannya di sebelah kiri dada (kedudukan jantung).

Pakar Gastroenterologi Dr Serindik Merah menjelaskan hati juga mempunyai dua bahagian utama, kiri dan kanan, beserta pundi hempedu di bawahnya.

"Hati adalah organ penting untuk menapis bahan berbahaya dari dalam darah dan membuangnya dari badan. Hati juga penting untuk penghadaman dan metabolisme protein serta karbohidrat."

Dr. Serindik Merah menegaskan sakit hati dan rosak hati berbeza. Sakit hati adalah istilah orang ramai yang biasanya merujuk kepada sakit di bahagian hati yang mana puncanya adalah berbagai seperti jangkitan virus hepatitis atau akibat minuman keras. Ianya juga boleh disebabkan oleh hati yang bernanah (abscess) atau masalah batu hempedu.

Kerosakan hati PKR DAP dan PAS akan membawa kehancuran,kerharmonian dan kedamaian NEGARA KITA..

1Malaysia..


Gejala penyakit hati, ialah kemaruk nak perintah negara...gila kuasa..tamak...rakus...

dan semua ini berada di hati Pemimpin PKR DAP PAS dan........

PKR DAP PAS PUN TIDAK BERSATU HATI....

Tidur satu bantal..mimpi lain lain..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan